מודל חשבוניות ישראל - תוכנת 'ניהולית לעסקים'
הקדמה
בהתאם לחוק ההתייעלות הכלכלית, התשפ"ג 2023, נקבע כי החל מתאריך 05.05.2024, נדרש מספר הקצאה מרשות המיסים לחשבוניות מס שסכומן עולה על 25,000 לפני מע"מ, כתנאי לניכוי מס התשומות.
קבלת מספר ההקצאה תתבצע באמצעות פניה מקוונת בזמן אמת מתוכנת 'ניהולית לעסקים' לרשות המיסים.
מידע מפורט ניתן למצוא בקישור הבא באתר רשות המיסים: הקליקו כאן להסבר המפורט
הרשמה לאתר רשות המיסים
לפני חיבור תוכנת 'ניהולית' לשירותי ההקצאה, יש לוודא שאתם רשומים לשירותי הדיגיטל של רשות המיסים ויש לכם הרשאה לקבלת מספרי הקצאה.
פעולות לביצוע בתוכנת 'ניהולית לעסקים'
- ראשית, יש לוודא כי ברשותכם גרסה מעודכנת של התוכנה. הגרסה העדכנית הינה 01.05.2024 ואילך.
כיצד לדעת מהי הגרסה שברשותכם ?
נכנסים לתוכנה, לתפריט: עזרה > עדכון תוכנה. במסך שייפתח יוצג תאריך הגרסה הנוכחית של 'ניהולית'.
במידה ותאריך הגרסה הנוכחית נמוך מ 01.05.2024, יש לבצע עדכון תוכנה ע"י הקלקה על כפתור "עדכן" שבמסך.
- שנית, יש לבצע הזדהות מתוך התוכנה אל רשות המיסים.
מהתפריט: הגדרות מערכת > הזדהות משתמש לאתר רשות המיסים.
הזדהות המשתמש הינה אחת ל 3 חודשים בלבד.
- לסיום, הפיקו מסמך כפי שנהגתם להפיק עד היום, ללא כל שינוי.
בסיום הפקת המסמך, ככל והמסמך מחוייב בקבלת מספר הקצאה, המערכת תיגש בצורה מקוונת לרשות המיסים
לקבלת מספר הקצאה. תהליך זה אינו נראה לעין ומתרחש די מהר.
חשוב - יש לשים לב כי נדרש חיבור אינטרנט פעיל בעת הפקת מסמך המחייב בקבלת מספר הקצאה.
האם קיים סרטון הדרכה כיצד לבצע את השלבים בתוכנת ניהולית ?
בוודאי! דאגנו לייצר לכם עצמאות בתהליך על מנת שתוכלו לעשות זאת בעצמכם ללא כל תלות בנציג.
לפניכם 2 סרטוני הדרכה. ההסבר המקוצר (3 דקות) וההסבר המפורט יותר (12 דקות).
יש לכם 12 דקות ? נהדר, צפו בסרטון המפורט יותר.
אין לכם 12 דקות ? צפו בסרטון המקוצר קודם. במידה וזה לא היה ממצה מבחינתכם, אז צפו בסרטון המפורט.
חשבונית ישראל בתוכנת ניהולית - ההסבר המלא
'חשבונית ישראל' ב'ניהולית לעסקים' - ההסבר המפורט
חשבונית ישראל בתוכנת ניהולית לעסקים - ההסבר המקוצר
'חשבונית ישראל' ב'ניהולית לעסקים' - ההסבר הקצר
דברים נוספים שחשוב לדעת ?
-
במידה והעסק שלכם הינו עוסק מורשה ומספר התיק במע"מ של העסק הוא תעודת הזהות שלכם - אין צורך בפעולה
נוספת מצידכם. אך אם העסק שלכם הינו חברה בע"מ, שותפות או עמותה, אז לאחר הרשמה לאיזור האישי של רשות
המיסים, חובה עליכם לבצע "רישום תאגיד שבבעלותכם". למעשה "להגיד" לרשות המיסים שאתם בעלי השליטה
בתאגיד של עצמכם. לנוחיותכם, להלן קישור לצפייה בסרטון ההדרכה של רשות המיסים לרישום תאגיד.
-
במידה ובעסק שלכם יש מספר עמדות עבודה ומספר אנשים שונים מפיקים מסמכים, אז:
רשות המיסים מצפה כי אתם (בעלי העסק) תעניקו הרשאה דיגיטלית להפקת חשבוניות לעובדי העסק.
הפעולה מחולקת ל 2 שלבים. מתן הרשאה דיגיטלית ואישור הרשאה דיגיטלית.
מתן הרשאה דיגיטלית - בעל העסק נכנס לאיזור האישי שלו ומעניק הרשאה לגורם הרלוונטי על ידי הזנת מספר הזהות של הגורם. להלן קישור לסרטון הסבר עבור מתן הרשאה דיגיטלית.
אישור הרשאה דיגיטלית - העובד/הגורם הרלוונטי נדרש להיכנס לאיזור האישי שלו ולאשר את ההרשאה שניתנה לו. (פועל יוצא הוא שגם מקבל ההרשאה חייב להיות רשות לאיזור האישי של רשות המיסים).
להלן קישור לסרטון הסבר עבור אישור הרשאה דיגיטלית.
ואם יש לי הרבה עובדים, אז אצטרך לחלק הרשאות לכל אחד לחוד ?
בגדול, התשובה הרישמית היא כן. תידרשו לבצע פעולה זו לכל עובד לחוד.
יתרה מכך, מתן הרשאה דיגיטלית תקפה לתקופה של מקסימום שנה. ואז יהיה עליכם לבצע שוב את פעולות
'מתן הרשאה' ועל העובד לבצע שוב את פעולת 'אישור הרשאה'.
אין איזה פתרון מתוחכם וקצר יותר ?
אז זהו, שיש. כאשר כל העובדים בארגון שלכם מפיקים מסמכים מאותה התוכנה ('ניהולית'), אז יצרנו אפשרות טכנית שבה בעל העסק יבצע הזדהות בתוכנה (אחת ל 3 חודשים), והמערכת תשתמש בהזדהות זו עבור כלל העובדים בעסק. איך זה עובד ? צפו בסרטון הבא:
כיצד להגדיר הזדהות אחת משותפת לכל העובדים בעסק?
הזדהות משתמש אחת לכל העובדים בעסק
-
במידה וקיים גורם חיצוני שמפיק עבורכם חשבוניות (לדוגמא: משרד הנה"ח שלכם מעניק לכם שירות
שבמסגרתו הם מפיקים עבורכם חשבוניות מס ללקוחות שלכם), אז יש לשים לב כי במקרה כזה
חובה לפעול לפי שיטת "מתן הרשאה" ו"אישור הרשאה".
כאשר ההמלצה היא לא להעניק את ההרשאה לעובד הספציפי בתוך משרד הנה"ח, אלא להעניק את ההרשאה למייצג עצמו על מנת שהמייצג יוכל להעניק הלאה הרשאות לעובדים הרלוונטיים בתוך משרד הנה"ח.
מה, יש עוד ?
האמת שלא, נראה לנו שזה בערך כל מה שצריך לדעת על סוגיית חשבוניות ישראל.
ככל ונתקלתם בבעיות בסוגיות הרשמה לאיזור האישי, רישום תאגיד, מתן הרשאה או אישור הרשאה וכיוצ"ב
אז, יש לפנות למוקד רשות המיסים:
בדוא"ל: invoices@taxes.gov.il או בטלפון: 4954* או 02-5656400