top of page

מודל חשבוניות ישראל - תוכנת 'ניהולית' למשרדי הנה"ח

הקדמה

דף זה עוסק בהסבר עבור משרדי הנה"ח המעניקים שירות הפקת מסמכים ללקוחות המשרד בתוכנת ניהולית.
ההסבר יעסוק בסוגיה זו ובהרשאות שיש להקים באתר רשות המיסים.
במידה והנכם משתמשים בניהולית להפקת מסמכים עבור העסק האישי שלכם, יש לעבור לדף ההסבר עבור 'ניהולית לעסקים'.

הרשמה לאתר רשות המיסים

לפני חיבור תוכנת 'ניהולית' לשירותי ההקצאה, יש לוודא שאתם (לכל הפחות בעל המשרד, אך מבחינת רשות המיסים נדרש שגם לעובדי המשרד יהיה איזור אישי) רשומים לשירותי הדיגיטל של רשות המיסים

במידה וטרם נרשמתם לאיזור האישי של רשות המיסים - צפו בסרטון ההדרכה של רשות המיסים

 

מתן הרשאה של בעל העסק למשרד הנה"ח להפקת מסמכים עבור העסק שלו

בעקבות המודל החדש, רשות המיסים הקימה מערך הרשאות חדש שמטרתו לנהל את ההרשאות עבור אילו פעולות דיגיטליות כל אדם יכול לבצע מול רשות המיסים.
ואיך זה קשור למשרד הנה"ח?
כעת, בעת פניה מקוונת לקבלת מספר הקצאה, רשות המיסים דורשת לדעת מי האדם שמבקש את ההקצאה.
האם זה בעל העסק או מישהו מטעמו (עובד בעסק או גורם חיצוני לעסק, שזה אתם - המשרד המייצג) ?
ולכן, בעל העסק חייב להיכנס לאיזור האישי שלו, לבחור את העסק הרצוי שלו, ולהעניק למשרד הנה"ח הרשאה לקבלת מספרי הקצאה בשם העסק.
הפעולה מחולקת ל 2 שלבים. מתן הרשאה דיגיטלית ואישור הרשאה דיגיטלית.
מתן הרשאה דיגיטלית - בעל העסק נכנס לאיזור האישי שלו ומעניק הרשאה למשרד הנה"ח על ידי הזנת מספר התאגיד של משרד הנה"ח (לדוגמא את מספר תעודת הזהות של המייצג). להלן קישור לסרטון הסבר עבור מתן הרשאה דיגיטלית.
אישור הרשאה דיגיטלית - הגורם הרלוונטי (המייצג) נדרש להיכנס לאיזור האישי שלו ולאשר את ההרשאה שניתנה לו. (פועל יוצא הוא שגם מקבל ההרשאה חייב להיות רשום לאיזור האישי של רשות המיסים).
להלן קישור לסרטון הסבר עבור אישור הרשאה דיגיטלית.

"אבל רגע, למייצג יש גם כן עובדים במשרד שהם אלה שמפיקים את החשבוניות בפועל.
אז מה, המייצג יצטרך גם כן לבצע "מתן הרשאה" לכל אחד מעובדי המשרד בשביל להפיק חשבוניות עבור לקוח המשרד  ? "

בגדול, התשובה הרישמית היא כן. להבנתנו המייצג יידרש לבצע פעולה זו לכל עובד לחוד. יתרה מכך, מתן הרשאה דיגיטלית תקפה לתקופה של מקסימום שנה. ואז יהיה על בעל העסק להעניק שוב הרשאה מחדש למייצג, ועל המייצג יהיה להעניק שוב הרשאה מחדש לעובדים וכמובן שכל מקבלי ההרשאות למיניהם יצטרכו להיכנס שוב לאיזור האישי שלהם בכדי לאשר את ההרשאות.
"לעובדים שלי במשרד אין בכלל איזור אישי, באמת צריך עכשיו שכל עובד יירשם לאיזור האישי בשביל להפיק חשבוניות עבור לקוחות ?"
שוב, לצערנו התשובה הרישמית היא כן.
אבל, יצרנו עבורכם טכניקה שתאפשר לקצר את התהליך בצורה משמעותית. 
הפעולה שתידרש היא רק מתן הרשאה של בעל העסק למייצג לקבלת מספרי הקצאה עבור העסק שלו.
וברמת התוכנה, רק בעל המשרד (המייצג) יבצע הזדהות מהתוכנה אל רשות המיסים (פעולה חד פעמית אחת ל 3 חודשים)
והתוכנה תשתמש בהזדהות זו עבור כלל העובדים במשרד. איך זה עובד ? צפו בסרטון הבא:
(במקרה של משרד הנה"ח, אז כל העובדים מזינים בעמודה את מספר הזהות של המייצג/התאגיד שאליו פתח בעל העסק הרשאה)

 

כיצד להגדיר הזדהות אחת  משותפת לכל העובדים בעסק?

כיצד להגדיר הזדהות אחת משותפת לכל העובדים בעסק?

צפייה בסרטון

הזדהות משתמש אחת לכל העובדים בעסק

פעולות לביצוע בתוכנת 'ניהולית'

- ראשית, יש לוודא כי ברשותכם גרסה מעודכנת של התוכנה. הגרסה העדכנית הינה 01.05.2024 ואילך.
   כיצד לדעת מהי הגרסה שברשותכם ?
   נכנסים לתוכנה, לתפריט: עזרה > עדכון תוכנה. במסך שייפתח יוצג תאריך הגרסה הנוכחית של 'ניהולית'.
   במידה ותאריך הגרסה הנוכחית נמוך מ 01.05.2024, יש לבצע עדכון תוכנה ע"י הקלקה על כפתור "עדכן" שבמסך.

- שנית, יש לבצע הזדהות מתוך התוכנה אל רשות המיסים.
   מהתפריט: הגדרות מערכת > הזדהות משתמש לאתר רשות המיסים.
   הזדהות המשתמש הינה אחת ל 3 חודשים בלבד.
   תזכורת - המייצג צריך להיכנס לתוכנה עם שם המשתמש שלו ולבצע הזדהות מתוך התוכנה אל רשות המיסים  דרך     
   הכרטיס החכם שלו / שם משתמש וסיסמא לאיזור האישי שלו.
   ואז, שאר עובדי המשרד לא יידרשו לבצע פעולת הזדהות.

- לסיום, הפיקו מסמך כפי שנהגתם להפיק עד היום, ללא כל שינוי. 
   בסיום הפקת המסמך, ככל והמסמך מחוייב בקבלת מספר הקצאה, המערכת תיגש בצורה מקוונת לרשות המיסים       
   לקבלת מספר הקצאה. תהליך זה אינו נראה לעין ומתרחש די מהר.
   חשוב - יש לשים לב כי נדרש חיבור אינטרנט פעיל בעת הפקת מסמך המחייב בקבלת מספר הקצאה.

 

האם קיים סרטון הדרכה כיצד לבצע את השלבים בתוכנת ניהולית ? 

בוודאי! דאגנו לייצר לכם עצמאות בתהליך על מנת שתוכלו לעשות זאת בעצמכם ללא כל תלות בנציג.
לפניכם 2 סרטוני הדרכה. ההסבר המקוצר (3 דקות) וההסבר המפורט יותר (12 דקות).

יש לכם 12 דקות ? נהדר, צפו בסרטון המפורט יותר.
אין לכם 12 דקות ? צפו בסרטון המקוצר קודם. במידה וזה לא היה ממצה מבחינתכם, אז צפו בסרטון המפורט.

 

חשבונית ישראל בתוכנת ניהולית - ההסבר המלא

חשבונית ישראל בתוכנת ניהולית - ההסבר המלא

צפייה בסרטון

'חשבונית ישראל' ב'ניהולית לעסקים' - ההסבר המפורט

חשבונית ישראל בתוכנת ניהולית לעסקים - ההסבר המקוצר

חשבונית ישראל בתוכנת ניהולית לעסקים - ההסבר המקוצר

צפייה בסרטון

'חשבונית ישראל' ב'ניהולית לעסקים' - ההסבר הקצר

מה, יש עוד ?

האמת שלא, נראה לנו שזה בערך כל מה שצריך לדעת על סוגיית קבלת מספרי הקצאה.
ככל ונתקלתם בבעיות בסוגיות הרשמה לאיזור האישי, מתן הרשאה או אישור הרשאה וכיוצ"ב
אז, יש לפנות למוקד רשות המיסים:
בדוא"ל: invoices@taxes.gov.il או בטלפון: 4954* או 02-5656400

 

bottom of page